~Pesta Buku Antarabangsa PICC~

By kin - April 02, 2014



~Pesta Buku Antarabangsa PICC~

Assalamualaikum dan salam ceria hendaknya...

Sempena cuti persekolahan Mac yang lepas, macam biasalah mesti ada je aktiviti² yang hendak dilakukan bersama budak² ni. Plan asal nak ke Langkawi la...Pastu tak menjadi...Plan B ke Ipoh plak..Pun tak menjadi sudahnya plan C hanya sekitar Lembah Klang sahaja. Pun jadilah as long budak² seronok dan ceria.

pesta buku 2014
senarai pesta buku 2014

Pada 23 Mac 2014, aku bawa budak² ni ke pesta buku antarabangsa di PICC, Putrajaya. Di situ ada 2 seksyen iaitu untuk buku berbahasa Inggeris (Welcome To Bookville ~ Magical Town Of Books) dan berbahasa Melayu (Pekan Buku ~ Gerbang Ilmu Merentas Masa). Sesampai sana sahaja, mata budak² dah terarah ke booth Legoland dan Kidzania. Tengok offer macam menarik, dapatlah grab tickets ke Kidzania. Memang berbaloi la sebab memang kebetulan nak ke sana dalam jangka masa terdekat ni. *wink*

So, agenda dimulakan dengan sesi lawatan booth ke booth dan barulah ke Magical Town Of Books. Sesampai di pintu hadapan, para pengunjung diberikan beg shooping. Ceh, macam banyak benar buku nak dirembat ni. Skodeng punyer skodeng dapatlah 3 -4 buah buku. Wakaka...Oklah tu sebab hasil tangkapan buku masa BBW pun masih tak terusik...oppssss. Ala, lagipun aku mana ada dapat baucer buku. So, guna je peruntukan yang en Syawal dah bagi.

Hamizan aku belikan buku encyclopedia transportions dengan harapan setiap malamku lena.Wakakaka...Rupanya sangkaanku meleset sama sekali. Bayangkan hari² sebelum tidur, Hamizan hendak  ‘bercerita’. Antaranya.....

Mama, kenapa keretapi tak boleh guna jalan raya?
Kalau aku explained, dia tukar soalan macam ni plak

Mama, kenapa kereta tak boleh guna landasan keretapi?
Mama, kenapa keretapi berhenti masa lampu merah..?
Mama, kenapa keretapi tukar landasan..?
Mama...kenapa....kenapa...kenapa....

Sudahnya aku dengar dari kejauhan......Dah krohh krohh la tu.....Boleh pula Hamizan ni kejut...

Mama, adik belum habis bercerita lagi....

Aduyai anakku..... So, dengan pembelian buku itu, aku dapat tidor sebelum mendegar adik bercerita. Rupernya lagi extra plak dia bercerita. Hahahahaha.

So, layan pix sekitar kami di pesta buku ini....

pesta buku antarabangsa PICC

pesta buku antarabangsa PICC

pesta buku antarabangsa PICC
sekitar di Pesta Buku Antarabangsa PICC


Cuma satu je macam aku brapa gemar. Punyalah kena beratur panjang eventhough kaunter banyak juga dibuka. Apa² pun memang smooth la dengan adanya kawalan petugas² di situ.

pesta buku antarabangsa PICC
hari Ahad tu ada sekali pameran ibu & anak...memang sesak la tempat parking
Seharian suntuk di PICC, ingatkan nak singgah ke Alamanda. Erk..penat suda....Akhirnya kami makan tengah hari sahaja di cafe sana pada jam 4.00 petang. kesian, semuanya kelaparan...Huhuhuhuhu...Apa² pun, muka masing² terpancar rasa happy dan puas hati. Yeay!!!













  • Share:

You Might Also Like

0 comments