Pameran Raja Kita

By kin - May 24, 2012

Ahad lepas (20 Mei 2012) tertunai juga hajat suamiku untuk membawa kami sekeluarga ke Istana Negara. Plan selalu tertangguh dek kekangan kerja kami yang kadang-kadang tidak menentu.Selepas lunch rojak di Bellamy, kami pun ke Istana Negara. Agak banyak kereta dan kami bernasib baik mendapat parking di hadapan dan berhampiran Istana Negara.


Untuk pengetahuan semua, pameran Raja Kita ini bersempena dengan pertabalan agong Sultan Kedah. Tempoh pameran bermula pada 16 April sehingga 15 Jun 2012. So, sesiapa yang teringin nak tengok dalaman di dalam Istana Negara Lama, bolehlah berkunjung ke sini.Selepas 15 Jun 2012, Istana Negara akan ditutup untuk orang ramai. So, grab the opportunity!


raja kita, bellamy

istana negara
di pintu pagar hadapan




Sebelum masuk kita perlu mendaftar dahulu. Ada kaunter pendaftaran ketika memula masuk. Sesampai di pintu pameran, jangan lupa membuka sepatu. Nanti kotor permaidani.....Untuk peminat tegar fotografi, bayaran dikenakan mengikut jenis gajet yang anda bawa.

Jom kita cuci mata!


cun
 Well, inilah pix kontervesi yang mengatakan aku looks kurus.....Wakakakakaka....Sukati erkkkk..Siapa nampak aku kurus, kurusla gamaknya .....Kalau tidak, tidaklah gamaknya.... Iye dak?

Ini adalah antara beberapa  pix yang aku ambil yang tidak sebeberapa ni.

chandelier

Lawa tak chandelier ini? Mesti mahal kan? Letak kat rumah lawa nih.....Berangan!




Tiara dan rantai permaisuri.....Wah, mesti berat nak pakai kan? Cantik kan? Walaupun bukan taste aku..Wakakaka...
 
keris
 Keris panjang..Penat aku tengok...Macam pedang samurai jer..heheehehe. Ke keris panjang tuh di atas bantal tuh? Iskkkk..tenung lama-lama pun takleh nak paham....

cokmar

 Cokmar....Mesti berat nak angkat ni. Agak besar jugakla......




mesti ada gambo senget...camner nak setting nih



 Pemandangan atas di ruang pameran istana.Ruang pameran agak kepanasan. Aircon buka perlahan kut...Ke sebab ramai pengunjung?


 Cap Mohor Diraja....OOOooooOOOOO begini rupanya....Agak besar juga...


another senget pix..asiiskkkk
 Well, pix di wallpaper/dinding istana ini sangat gojes...I Loike it!!!!! Orang memang tak pandang pun dinding nih. Tapi bila ambil pix berlatarbelakangkan wallpaper ini memang superb! Bagi aku la...






Sayaaaang mama!

Ok geng, jangan lupa datang beramai-ramai. Cuti sekolah pun hampir tiba. Silalah berkunjung sementara masih ada peluang. Bila lagi orang kebanyakan macam kita dapat masuk nak tengok rupa istana ni, kan?

 

  • Share:

You Might Also Like

0 comments