Muffin Again dan Jari Siapa Yang Tersepit Tuh?????

By kin - September 15, 2011

Agaknya sudah lama juga la aku tak buat muffin nih. Tapi disebabkan permintaan adik aku nak suruh aku mengajar dia membuat muffin, aku turutkan hati. So, malam tadi bermulalah episod membuat muffin. Sedang mix all the ingredient, adikku berkata; "Jangan rapat sangat nanti tersepit"

"Tak tersepit pun...." jawablah sorang budak nih.

Habis sahaja berkata-kata..Mixer ku berbunyi   ^%$#@@$%^&**..........Ouchhhh....Ada jari sorang budak nih tersepit....Macam agak kalut tolong nak angkat mixer tuh...Aku senang ajer, OFF sahaja plug then baru cuba tarik jari sorang budak nih...Haaaa amik ko...2 jari termasuk antara bowl ngan stand mixer tuh. Pastu, barulah kedengaran suara tangisan...Dalam hati aku....Haaaaa....Kan dah padan dengan muka!


Maka, proses memixer masih diteruskan. Tapi kali nih keluar bunyi lain...Setelah diperiksa, ehmmmmmmmmmm....bowl mixer tuh sudah sumbing....Erti kata lain; macam rosak sedikit. Tak mengapalah, janji 2 batang jari sorang budak tuh tak patah atau retak.


First tray, aku ajarlah adikku macam mana nak buat. Hasilnya -> kene gelak dek Huda sebab muffinku naik semua senget....Cesssss......Senget lagi.... Then aku suruhlah sesudah itu dia lak buat..Bila siap, cesssss lagi..lawa jer muffin dia naik sekata.......Aikkk..sudah lawan tokey nih...huhuhuhuhuhu

buat jangan tak buat.....



nak tolong buat, mak teh.......

Sara sediakan cup nyer yea..?


Sara susun la....


muffin coklat chips


muffin colorful....
Sorang budak yang 2 jari tersepit tuh, lepas meraung dan menangis...Menolong la membuat muffin. Sambil menunggu muffins dibakar, sorang budak nih main phone games sampai la pukul 1 pagi.huhuhuhuhuhuh...Jari sudah tidak sakit lagi ker???


Pop Kuiz: Siapakah sorang budak nih????? ^_^

  • Share:

You Might Also Like

0 comments