Karnival Upin Ipin 2014 ~ makcik stressssssss

By kin - November 24, 2014

Salam Semua.....


Sebenarnya aku tak plan sangat pun nak ke Karnival Upin Ipin ni. Biasa² sahaja tapi macam biasa, ad hoc planning.....Seusai perjumpaan BAKAT, cepat² aku kerahkan anak² aku bersiap untuk ke Karnival Upin Ipin yang diadakan di Pusat Konvensyen  Antarabangsa Putrajaya (PICC). Kekonon nak kejau masa slot 2.00 petang iaitu perarakan Upin Ipin dan slot 4.00 petang, persembahan ulung Ultraman.

Kisahnya bermula begini......Sesampai sahaja di trafic light bawah (selepas susur ke kiri dan belok ke kanan)...Perarakan kereta terhenti bermula.....bayangkan dari trafic light bawah nak naik ke atas tu makan masa 45minit. Itupun dengan pantas dan cepat, aku beri kerahan arahan pada en. somi supaya parking cepat² di tepi jalan (kebetulan ada kereta nak keluar). Tempat kami parking pun masih di bawah dan masih kena juga la menapak mendaki bukit untuk ke PICC tu.

Aku rasa kalau masih mencari² parking, tak tahulah berapa lama lagi kami tersangkut dengan perarakan kereta terhenti tu. Silap² ketebalan iman pun menipis. Nasib hujan gerimis turun. Kalau cuaca panas, lagi menyoren kut aku rasa.

Karnival Upin Ipin 2014, PICC

Karnival Upin Ipin 2014, PICC

Karnival Upin Ipin 2014, PICC 


Karnival Upin Ipin 2014, PICC


 Sesampai sahaja di dalam PICC, ehmmm....terlalu padat. Pada masa itulah konvokesyen Universiti  MAHSA berlangsung. Waduh...So, no wonderla perarakan kereta terhenti itu bercampur/ clashed sekali dengan konvokesyen ni. Sangat² sesak..Dengan orang yang membawa stroller la....Dengan meja bulat yang aku rasa sangat tidak sesuai di letakkan di ruang makan. Tak praktikal aku rasa. Paling aku sangat menyampah bila masuk ke dalam Dewan A. (aku rasa dewan A kut sebab semua Dewan B berbayar).

Karnival Upin Ipin 2014, PICC
lautan manusia....paling kesian budak² la...bahu bertemu bahu ok!!! aku amik pix ni pun unjur tgn tggi²
Belum nak masuk dewan, di pintu luar pun dah terlalu padat! Bahu bertemu bahu ok!! Aku paling kesian pada anak² kecil la. Super serius...dengan panas...Budak² kecil menangis tu aku rasa dah macam lagu di dalam dewan tersebut. Aku masuk je, first aku fikir ialah....Besau ni ke pentas tu????? ALAHAI.....Kompem 200% tak nampak!!!! Kecoh bermula bila pentas pun macam nak roboh. Emcee asyik² membuat pengumuman supaya beranjak takut² pentas roboh. (tempat BESAU sangat kan). Yang di belakang menyuruh yang di depan duduk. Kira win - win situasion la. Sebabnya, aku kat belakang (bersama orang² di belakang) dah duduk. Tapi yang best, yang di  depan masih berdiri. Mula la kecoh itu ini.
Karnival Upin Ipin 2014, PICC
aku snap dari tv di luar dewan jerkkkk

Karnival Upin Ipin 2014, PICC
dari pandangan semasa menaiki eskalator

Aku rasa, budak² ni tak seberapa excited sangat nak tengok persembahan ULTRAMAN ni. Aku rasa yang banyak enjoy dan ternganga mulut tengok dengan tekun oleh si ayah. Kompem mengimbau zaman kecil² dulu. Yea dak??? Sebabnya....aku tengok, si ayah la tekun...huhuhu...

Disebabkan satu apa tak nampak...Hatta aku yang agak tinggi pun tak nampak apa, apatah lagi anak² aku....Kitaorang keluar la dari dewan kepanasan itu. Pi luar dewan yang sediakan TV yang comel utk melihat persembahan tersebut. Bolehla...berhimpit tengok...Bak kata en somi, kalau gitu, baik tengok kat tv ajelah. Habis nak buat macam mana kan??? (sebab en somi dapat tgk live ngan Hamizan...aku pun malas nak bertanya lebih² sebab kitaorg dah terpisah time tu).


Karnival Upin Ipin 2014, PICC

Mood pun hilang sebenarnya sebab tempat / ruang sangat tidak selesa. Too small dan paling lawak tu sebab dalam dewan tersebut banyak booth² jugakla. Tapi nak bergerak pun tak boleh....Nak buat macam mana. Lenkali aku rasa, better cari tempat yang selesa dan luas. Dah tahu Upin Ipin tu dah jadi ikon negara, takkan la takleh nak bajet. Dapat² cuti sekolah pun dah bermula. 

Selepas solat asar, aku pujuk anak² aku belanja makan aiskrim. Semua jenis RM2. Oklah tu specially aiskrim berbentuk panda tu. Creamy dan besau. Berbaloi la dengan harga begitu.

Karnival Upin Ipin 2014, PICC

Sebelum balik, posing atas rumput di atas bukit yang cantik ini. Bila sampai rumah, baru padan muka masing² kegatalan dek penangan rumput hijau yang cantik itu. Kui kui..... Ok, tamat.





  • Share:

You Might Also Like

0 comments