Subang International Air Carnival; #siac2014

By kin - September 03, 2014

Cuti persekolahan untuk mid term berakhir sudah. So, last aktiviti ialah mengajak anak² melihat pameran kapal terbang di Subang sempena Subang International Air Carnival yang diadakan pada 12 - 15 Jun 2014; #siac2014. So, pelan memang nak pi pagi² sebab memang musim panas ni.
 Huhuhu...bahang!
  


 


Subang International Air Carnival;  #siac2014

Dalam 10.45 pagi dah sampai dan syukur parking lot masih banyak kekosongan lagi. Namun, bayaran RM2 dikenakan untuk setiap kereta. Tiket masuk untuk dewasa pula adalah RM15, kanak² berumur 7-17 tahun pula RM5 manakala pelajar (kena tunjuk kad pelajar) pula sebanyak RM10 dikenakan.
Subang International Air Carnival;  #siac2014

Sesampai di hangar kapal terbang, kapal-kapal terbang tersusun gah. Apalagi, bergambar dan cuba menaiki mana² kapal terbang yang dipamerkan. Walaupun cuaca mendung, namun bahang kepanasan tetap terasa. Hasilnya, muka kami memang ‘burn’ la specially kat batang hidung. Kikikiki.....



Subang International Air Carnival;  #siac2014



Selain itu, banyak juga pameran dari agensi penerbangan, syarikat swasta dan tak lupa juga syarikat merekrut staf penerbangan. Kalau ada yang berminat untuk terbang ke awan biru, bolehlah mencuba nasib. Paling banyak orang ramai teruja ialah helicopter joyride. Harga adalah sebanyak RM150 untuk seorang. Aku kompem tak naik; kalau nak naik...mesti semua nak...hahahaha. ada juga kalau siapa² nak merasa pengalaman membawa kapal terbang, tapi stimulasi ajelah. Bayaran dikenakan adalah sebanyak RM50 untuk 15 minit.
Subang International Air Carnival;  #siac2014

Subang International Air Carnival;  #siac2014


Jam 2.00 petang pula, terdapat pertunjukan Mini Military Tattoo dari Tim Akrobatik Army Red Warrior. Jangan tak tahu ade penyertaan dari kalangan wanita; hebat! Budak² memang suka la tengok motor² ni ‘melompat’. Huhuhuu. Cumanya, dikhabarkan dengan dukacitanya tiada pertunjukan akrobatik kapal terbang. Pada mula dikhabarkan akan digantikan dengan pertunjukan akrobatik kapal Krisakti oleh Dato’ Halim namum dibatalkan atas sebab-sebab yang tidak dapat dielakkan. Aku pun cuba jugalah bertanya pada staf yang bertugas. Katanya; tidak mendapat kebenaran daripada kawalan trafik. Ehmm, ok...nak buat macam mana, tak rezeki tapi sempatla tengok aksi tu masa kat majalah Tiga tempoh hari. Huhuhuhu... Apa²pun, sempat jugaklah kami bergambar bersama dengan Dato’ Halim ni. Tak silap aku, dia ni juara masa pertandingan redbull. 

Subang International Air Carnival;  #siac2014
Anyway, dengan bahang kepanasan dan 2 botol air masak hampir 3 liter aku bawa masih tidak dapat menghilangkan dahaga. Nak tak nak, kena beli juga makanan dan minuman ( budak² dah merengek lapar katanya). Mahal ok, sepinggan nasi ayam ( ciput je) dah RM7, air tin RM2.50, aiskrim RM3. Paling en suami bengang air mineral botol kecil (500ml) RM6. Hohohoho....aku bagitahu dia yang itu jenama Evian, memangla mahal. Tapi, memang jenama itu je yang dijual di situ...hahahahaha.....nasib badan.... 

Akhirnya, jam 4.00 petang kami berangkat pulang. Round² bandar Klang dulu sebelum balik ke rumah.


  • Share:

You Might Also Like

0 comments