~Senaman Pinggang~

By kin - August 15, 2014


Assalamualaikum dan salamn ceria,

Kali ini nak share sedikit tips untuk orang yang sakit pinggang terutamanya dapat keje jenis asyik duduk depan komputer 24 jam! (aku la tu....) Ditambah lagi dengan kesan cucukan bius masa bersalin dahulu, memang la kesan yang agak lama untuk aku ngadap hari-hari. So, senaman ini adalah salah satu rutin yoga (bagi yang biasa buat yoga tentu tahu). Kalau tengok gambar di bawah ni, nampak macam senang je. Memang senang(yelah tu!), tapi aku boleh tumbang terhuyung-hayang ke kiri dan ke kanan dan akhirnya kedebommmm jatuh juga. Ini kerana tak seimbang dan pergerakan otot aku yang lemah.....So, silalah ambil langkah pencegahan dan silalah melakukan senaman ini untuk mereka yang sakit pinggang. Aku dah buat banyak sesi, dan syukur alhamdulillah....sangat berkesan.

30 second fix for stiff hips, sakit pinggang


30 second fix for stiff hips, sakit pinggang

source : Prevention 

  • Share:

You Might Also Like

0 comments