Monday, March 3, 2014

~Senaman Untuk Sakit Tengkuk~

Assalamualaikum dan salam ceria semua...


Kali ni aku nak kongsi tip-tip senaman yang melibatkan leher dan tengkuk. Aku rasa penyakit sakit tengkuk dan ketegangan leher ni dah menjadi satu trend masa kini. Mana taknya, 24jam (eh..yeke..?) dok asyik mengadap gajet je...Tak fbing...wassap ke....Bukan memerlukan komitmen untuk sentiasa mengadap ker? Huhuhuhu....

Tips ni, kalau korang rajin bolehlah amalkan. Sebabnya, aku pun terkena sindrom ni juga. Hahahahaha.....Sangat tak selesa ok biler sakit menjengah. Dah la stress pasal kerja, sakit tengkuk plak mengadap wasssap konon² menghilangkan stress..Eh..eh..aku le tu yea..... @_0

So, sesiapa ada masalah sakit tengkuk, rajin-rajinlah bersenam....Boleh cuba beberapa cara seperti gambar di bawah ni....

sakit tengkuk, senaman untuk sakit tengkuk, leher

 Yang ini senaman bagi sesiapa yang banyak menghabiskan masa di opis. Terutamanya yang terlibat secara langsung menggunakan komputer.

Bagi mereka yang lebih suka melakukan senaman yoga, boleh juga mencuba senaman seperti gambar di bawah ini....

sakit tengkuk, senaman untuk sakit tengkuk, leher




sakit tengkuk, senaman untuk sakit tengkuk, leher


Tapi kadang-kadang, agak- agak sakit tengkuk ke leher ke bahu, aku pakai minyak urut cap burung unta ajelah. Untuk kesan sementara waktu. Apa-apa pun, senaman adalah salah satu cara terbaik untuk merawat sakit tengkuk atau leher ni. Sebab kalo makan ubat painkiller pun, kesan untuk sementara waktu sahaja. Ok, selamat menghilangkan sakit tengkuk....

4 comments:

  1. Trma ksih kgsi ilmu.. Duk men wssup je pun leh skit tgkuk lh.. Tmbh lg kje kurg pgerakn.. Dduk je 24 jam:-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama-sama...samalah ngan saya....in sha allah, lelama nanti oklah tu... ^_^

      Delete