.:Inai kuku:.

By kin - August 16, 2013



Salam semua...

Hari ni nak berkongsi satu item yang best terutamanya sesiapa yang hendak mendirikan rumah tangga. Heheehhehehe.....

Apa kemendalah yang nak dikongsinya..Poyo je lebih. Sebenarnya aku nak kongsi pasal inai...Lorrrr...hahahaha....

Bukan apa, dolu² masa aku kahwin dolu²....Aku siap pakai inai 3hari 2 malam tau ...Dah jadi macam pakej honeymoon la plak... Tak merah² pun... Macam² petua aku guna.....Sudahnya tetap warna oren....huwaaaa tak lawa...warna oren....Tak pekat pun kalernya.....

Masa aku balik ke Sabah last year, gatai nak berinai...So, masa pi pekan Papar tu, aku rembatla 2-3 tiub inai.....Wah, gelap & hampir hitam walaupun pakai sekejap sahaja. Itulah first time tengok kuku pakai inai warna golap..Hahahaha....


Disebabkan aku beli banyak, borong ehhh....Sehari sebelum raya, aku pakai lagi....Hehehehe....Pakai dalam 45 minit je...Wah, cantik² (puji sendiri ja).


tiub inai kuku
setelah seminggu pakai
 Inai jenis ni, selepas pakai warnanya memang agak gelap sedikit. Tetapi selepas sehari, barulah nampak merahnya. Dan tak sampai 2 minggu (basuh pinggan, basuh baju...basuh itu ini), inai ni akan jadi pudar oren sehingga orang lain takkan sedar kita ni pakai inai. Sangat² rekemenkan kepada para pengantin baru yang nak berinai merah tapi dalam tempoh yang singkat. Yela, ade orang segan berjari merah....Orang macam aku suka la....Hahahahaha......


tiub inai kahwin, pengantin
inilah rupa tiub inai ni
Kalau pakai di kulit pula, warnanya akan menjadi coklat gelap, tetapi akan menjadi oren dan tak sampai seminggu akan pudar. Harga tiub inai ni aku beli dalam RM1.50 je. Kenyit² mata kat tokey dapatlah murah.Hahahah...Tak kenyit mata harga dalam RM2 seketui.......



  • Share:

You Might Also Like

0 comments