KL Aku Datang!! ~part 1~

By kin - January 04, 2013


KL Aku Datang!!

Salam…Ceh poyo je bunyi tajuk….hehehehe….Padahal duduk sekitar Lembah Klang, takde maknanya KL Aku Datang…hehehe…Sebenarnya tajuk ini menyambut kedatangan bff aku dari negeri Terengganu. Kira cuti ² Malaysia la sempena cuti sekolah. Dan terkesima nak tengok movie Instanbul Aku Datang, sudahnya sampai laaaa nih tak pi tengok² lagi. Ramai kata best, sekali sekala layan citer Melayu ok jugak nih……

Ok, back to the story mory nih….Plan dah lama tapi disebabkan ter’overlapped’ ngan plan kami nak balik kampung (yeay!), terpaksa rombak balik plan asalnya iaitu membawa rombongan Nyzal bersama otomen ke Melaka.(next time ok?).

Disebabkan cuaca di KL mengalami moonsun cup, eh..monsun hujan tidak menentu…Aku plan membawa mereka berjalan sekitar KLCC aje…huhuhuhu….Petro Sains dan Aquaria KLCC. Sebenarnya, aku pun tak pernah ke Aquaria KLCC….Wakakakakkaka….So, ini salah satu peluang yang perlu digrab…hehehehe.


Our first visit was Petro Sains........Aku dah pesan  atau dah kabarkan pada Nyzal yang kalau kita masuk ke dalam ni akan ambil masa paling² koman pun 2-3jam. Sebab apa? Banyak aktiviti yang boleh diterokai..Mahupun untuk dewasa hatta kanak².

Memula nak masuk je, dari belakang aku dah dengar haru birunya. Wakakakaka....Nyzal seriau kut naik train yang tertiba leh pusing 360 darjah and naik cerunam secara ke belakang.

Petrosains KLCC
 Memang banyak aktiviti pembelajaran di sini. Memang seronokla kanak-kanak.Termasuk juga la mak kanak².Heheheehehe. Kebetulan ada pertandingan yang dianjurkan oleh Petro Sains. So, kami kena dapatkan cop pada setiap stesyen. Untuk mendapatkan cop pula, kena la buat aktiviti yang disuruh. Kacang jer.......

Jom layan gambar...........................
Petrosains KLCC

Petrosains KLCC

Petrosains KLCC

Petrosains KLCC

Petrosains KLCC

Sedar tak sedar masa berlalu dengan pantas. Perut pula dah berkeroncong.Nyzal and  otomen entah ke mana. Aku called, rupanya depa dah keluar and berada di kedai cenderahati. Konon nak berjumpa di food court, tapi memasing di food court berlainan. Hahahahhaha....

Next trip ke Aquaria KLCC.


  • Share:

You Might Also Like

2 comments

  1. hahahah...tajuk bukan main lagi..walhal dok KL saje..tak aci..best pi sini..superbb..cuak bila afham hilang buat hal dia..sabo je aku..letih nak kejar bebudak nih..aku kene jadik Boboi Boy Kuasa 3 lepas nih..apa2 pon..tq babe..tak puas bermanjaan ngan ko..

    ReplyDelete
  2. hehehehehe...memang tajuk takleh blah...hahahahahaha..
    nanti kita together² lagi... ^_^

    ReplyDelete