kasut oh kasut....

By kin - January 17, 2013

Salam...

Kalau bercerita bab kasut ni, sejak aku kecik..memang aku ada masalah kasut...sebab apa? Sebab kakiku yang besau dan lebau....uwaaaaa…Dahle aku ni sedikit cerewet, bila dapat yang cun atau berkenan di hati, saiz plak takde...

"dik, saiz paling besar saiz 8 jer..."

takpun...

" habisla saiz yg awak nak tuh"

Huwaa..bosannya aku......


Teringat la kisah dolu²  masa aku kecik...disebabkan kaki ku yang besar, semasa arwah datukku hendak membelikan ku kasut..Masa tuh dah nak raya kalo tak silap..
Datuk memilih sepasang kasut bertumit sedikit tinggi berwarna merah cili api...
Merah cili tau….

sepatu merah, red shoe
sepatu merah

Waaaaaa....Mati- matian aku takmo sebab masa kecik, aku nih sangatlah pemalu..Apatah lagi mau pakai kasut merah menyala? oh nooooo...
Disebabkan datuk nak belanja, aku terpaksa terima…..Tersenyum kelat sedikit....Takpa, janji hati datuk berbunga riang...
Misssed my datuk....... :(  Al – Fatihah…


Kadang²  aku sangat geram jugaklah, sebab zaman kanak²ku...aku tidak berpeluang hendak memakai kasut yang comei²…Kasut budak² kan comel belaka....Semuanya macam kasut dewasa....bengkek je..Jelous pun ada tau….Sudahnya, aku akan pakai selipar time raya..Tapi yang cun sedikitla daripada selipar jepun….Hahahahah…..

Masa zaman persekolahan menegah pula..
Zaman tu memang tengah giler kasut boyyish..kasut jantan pun aku pakai
Jenama Doc Martin le paling popular...mahal ke tak mahal ke, kene ikat perut la..hhahahaha..
Bila tengok balik gambar..mcm lawak je pakai kasut ala2 but tapi berbaju kurung
Time tuh dah rasa cukup ayu la...hahahahahahaha

kasut Doc Marteen
kasut Doc Martin
Apabila dah bekerja, masa nih la aku melaram kasut bertumit tinggi..tiga inci wooo..Giler...
Masa pi keja kalau tak berjalan kaki, naik bas dan lrt mesti tak sah bertumit tinggi!
Kalau tertinggal bas, aku sanggup berlari kejau bas dengan kasut tumit tinggi tuh....

Pernah sekali tuh, aku wat iklan mentos depan Menara Kautsar depan Jaya Jusco (sekarang AEON) Alpha Angel, Wangsa Maju. Time nih, aku on the way nak balik dari kerja...Masa tuh berjalan kaki dari Wisma Sri Rampai ke Lrt Wangsa Maju.

Masa betui²  depan Menara tuh tetiba aku jatuh terduduk..uwaaa...Tumit kasutku patah....bengkek betui..
Dan²  depan orang yang dok tunggu bas di hentian bas dan jalan tengah jem masa itu!!! Gile tebal muka…..Tapi aku wat ala² iklan mentos….Bangun pelan²....Jalan macam biasa..Hahahaha
Dalam hati...Malu gile..Nak tergelak je...kuwa kuwa kuwa...

Bila dah kawen plak..dah beranak pinak...Baru perasan yang saiz kakiku naik kepada dua saiz..Kalau dulu saiz 7@8 depends on design...

Kali nih saiz 9@10...pun depends on design....Maklumlah gemuk sudah kan? And for surely, noo nooo to high heels...Sebenarnya awal kawen dulu, en Syawal tak suka aku pakai heels..Dia takmo aku bergaya sangat..Yela......hheheehehe


Well, tiap kali nak bertukar kasut..aku pasti runsing sebab yang berkenan di hati takde saiz..yang kureng, ade plak..

Kedai Princess memang ade jual saiz kasut bangak²  tapi  masalahnya..ya ammmpuuunnnnn, design  zaman bile ni?.??
Kasut Monobo
Kasut Monobo

Kasut Jelly Bunny
Kasut Jelly Bunny
ehmmm.....Dari satu kedai ke kedai yang lain aku pasti keluar dengan penuh kehampaan....
Nak beli from internet, so sure aku tak sanggup nak hadapi risiko…Macam kasut Jelly Bunny ke…Atau kasut Monobo…Menarik dan tertarik tapi maklum sajalah, untuk kes aku ni..Aku mesti mencuba dahulu…..
Kalau yang betul² lawa dan ada saiz, kena cari jenama antarabangsa la…Barulah ada saiz tapi fulus plak….Aku kalau kasut nak pakai hari² or orang kata nak lenjan hari² malas la nak beli sampai beratus…Hahahahaha…Berkira….Kalau beli yang murah sedikit, boleh beli banyak and boleh tukar²……Aci tak?


  
kasutku sekarang....

 Kasutku sekarang sudah menjadi mulut buaya...waaaa...Bila mau pi beli nih? Adakah ke KLCC untuk kasut Jelly Bunny??? Huhuhuhuhu.......

Misi mencari kasut bermula.....Yehaaaaaa

* semua gambar kecuali gambar terakhir adalah sumber daripada Google. ^_^

  • Share:

You Might Also Like

0 comments