By kin - July 21, 2011

Rasanya every year untuk Pesta Flora, aku mesti datang. Teringat dolu-dolu masa kecik, Pesta Flora dibuat  di sepanjang Dataran Merdeka. Yang paling aku ingat time tuh dan sangat suka menunggu bila perarakan kereta berhias tiba. Wah, macam-macam gaya dengan bunga yang sangat warna - warni dan kelihatan ada seorang dua melambai ala-ala puteri gitu.

Aku tak ingat la negeri mana atau jabatan mana, masa tuh Didie Alias and her ex-hubby (saper ntah; Redzuan kut) ada atas salah kereta berhias nih. Masa tuh aku dok berdiri tepi jalan. Guest what? Aku dapat 3 kuntum bunga ros merah...Waaaaweeeee...Seronoknya sebab aku nih peminat bunga. Time dolu-dolu..Bunga-bunga akan diberikan / dicampak kepada para pengunjung. Seronokla dapat bunga free. Nowadays, mana nak dapat bunga free lagi. Takda menda free lagi di dunia yang penuh kebendaan nih.

Untuk meneruskan legasi ayah aku yang suka membawa kami berjalan-jalan;(jauh berjalan luas pandangan bak kata ayahku..huhuhuhuhuhuhu) aku ajak familyku ke Pesta Flora yang baru diadakan pada 8-17 July. Ikutkan aku nak ajak pada 9 July, tapi aiseh.....Takleh kuar rumah sebab proses pemBERSIHan sedang dilakukan. Hakikatnya, 9 July juga aku ada kelas...huhuhuhu. So, untuk menunaikan hajat, kami sekeluarga pergi pada hari terakhir. As usual, panas yang amat sebab kebetulan hari sebelumnya hujan lebat.

bab posing memang suka....


praktikkan apa yang dibelajar.....pesta bunga..pakai pun mesti ada bunga

dalam rumah sejuk....cool skit


disebabkan panas sangat cuaca, Hamizan buka baju sambil makan ais krim.....
And tak lupa, pictures of flowers.....Enjoy!

my fav was orchid!!!!!!!!!

 Bila pi hari terakhir, bunga-bunga agak layu jugakla. Ditambah pula cuaca yang sangat panas.

  • Share:

You Might Also Like

0 comments