Monday, July 18, 2011

Rambutan Oh Rambutan

Sekarang nih musim buah agaknya.Sana sini asyik -asyik Musang King. Sedap bebeno ker? Yang aku tahu, durian tembaga ajelah..hehehehehe..Ada rasa masam skit, manis skit, lemak skit, pahit skit....baru layansss.....

Semalam, entah macam mana teringin sangat-sangat nak makan rambutan kuning. Ala, yang bulat-bulat warna kuning tuh. Cewah...macam mengidam plak. Nak tak nak, Yus pun pulun mencari. Balik jer....Aku pun tak sabo-sabo nih...Dia kata kuning takda, merah jer. Dalam hati...oklah....Janji dapat makan rambutan.

Tapi dia sambung, "I ada pilih warna kuning sekali untuk you".... Aku pun macam, oklah...

Belek punya belek..ehmmm ..Alahai suamiku...Itu bukan rambutan kuning maaaaa.... Itu rambutan belum masak lagi la....Baru hijau kekuningan ke merah.....Hahahahahahahhaha...Memang kene gelak sakan la dari aku. Mesti penjual tuh pelik laki aku dok pilih-pilih rambutan yang belum masak lagi kan? Lawak sungguh...

Anyway, memang rezeki aku kut nak makan rambutan kuning nih. Pagi tadi, budak opisku bawa rambutan kuning. Yahoooooooooooooooo......Pulun makan...Terima kasih yea.....Tercapai jugak hajat.

yum..yum.....


No comments:

Post a Comment