Sambungan Jalan - jalan Melaka

By kin - March 06, 2011

Disebabkan hajat nak ke Zoo Melaka tidak kesampaian, the next week tuh kami tunaikan hajat anak -anak ke Zoo Negara. Zoo Negara again??? Tak apelah, this is first time for Hamizan.

lihat apa tuh?


at Zoo Negara

posing...

cak!
 Masa separuh round di zoo, kedengaran bunyi tarian singa dari jauh. Rupanya ade tarian singa di pintu hadapan. Hampir setengah jam jugakla kitaorg lepak tengok sampai Sara pun dapat gula-gula dari pakcik botak tuh. Start tarian singa dari pukul 2.30 sampai 4.30 ptg. Lama juga and aku lihat mereka bergilir-gilir tukar turn jadi singa merah nih.
 


Before balik, kami round dengan naik train. Seingat aku, dulu free ajer..Patutla aku tengok tempat menunggu lengang, rupanya kena bayo la ...Aiseh...Sane sinun, kene sediakan duit..Makanan dan minuman mmg sedia maklum, ternyata mahal.

Kedua, yg aku nampak...Haiwan - haiwan di zoo aku tengok macam berkurangan. Rhino Afrika dah takde..ehmm....Pada pendapat aku, lokasi sekarang mmg tak sesuai. Blakang zoo, ada kawasan perumahan. Macam mana lah leh diluluskan tanah itu utk perumahan...ehmmmmmmmm....


One family...


So, lepas ke zoo, kami singgah ke Taman Tasik Titiwangsa. Memang sangat lama tak ke sana. Sesampai sana, tak sampai 10 minit, hujan pun turun...Cian pada anak-anak tak sempat nak main di taman permainan. Tak mengapalah, mana- mana tempat semua sama. Next time ok?





  • Share:

You Might Also Like

0 comments