Pulau Pangkor & Nostalgia

By kin - August 04, 2010

Percutian di Pulau Pangkor...ehm...dikira-kira 6 kali aku dah jejakkan kaki ke Pulau Pangkor nih...Walaupun banyak kali, suasana..persekitaran adalah berbeza- beza kerana aku pi ngan insan-insan yang berlainan...

#1
Time nih pi sewaktu kecil bersama² keluarga tercinta... i think dalam usia aku 10 tahun kut...Yang paling aku ingat masa aku terjun ke laut, then kakiku geli-geleman sebab dasar pantai tuh lembik²...ehmm...mebi lumut kut.....

#2
Ehmm....time nih pi masa belajar kat UTM...masa cuti semester dulu, adalah wajib utk aku join Khemah Kerja Perpaduan anjuran JPN as pembantu fasilitator. Aku dah start join since i was 15 years old sbb entahla..time tuh aku rasa takmo / berminat nak berkawan ngan saper² lepas abis peksa PMR. So, ibu decided put me in Khemah Kerja Perpaduan as peserta. Dari situ aku menjoinkan diri ngan aktiviti²...kenai ramai org sehingga terpilih menjadi untuk menjadi Jurulatih Rekreasi..thats why pi ke Pulau Pangkor untuk mengetest tahap pemahaman dan ketahana fizikal... really enjoy that moment....

#3
Kali nih plak, pi ngan kawan² UTM lepas mendaki Gunung Brinchang....hohoho...seramai 6org wat keje giler pi Pangkor...patutnya terus balik UTM, tapi kami mengambil keputusan untuk ke Pulau Pangkor. Sesampai sane, konon² nak camping..sebab nak jimat belanja tp ehmm..batalkanlah.....duit pun time tuh tong-tong...memasing korek duit kat mesin ATM. Paling kelakar time tuh, byk jugaklah makanan dlm tin kami beli/bawa....konon nak makan lah..last² bg makcik gerai tolong masakkan utk kami semua.......

#4
Time nih aku pi ngan kawan² kerja di Cepias dulu. Kami sewa motor round satu pulau. Paling aku tak dapat lupakan biler aku dan kawanku lemas semasa mandi. Serius, aku takmo mati lemas then masuk dalam paper.Dah le ke sana tak bagitau parents..huhuhuhuhuhuuhuh

bersama kawan-kawan 

#5
Yang nih paling syok...sbb aper, sebab aku pi berdua ngan suamiku..time tgh boyot² 7 bulan....

me and hubby

Masa tuh ingat nak ke Langkawi, tp sebabkan perut dah boyot..rasa malas nak berjalan jauh....then kebetulan suami pun tak penah ke Pangkor.....

#6
Kali nih pun syok gaks..sbb pi beramai² ngan adik beradik....paling syiok, sbb ayah BELANJA...Walaupun banyak dugaan masa nak pilih tempat....akhirnya plan kali nih menjadik....

elokla tuh...



tak boleh tahan time nih...hahahahaha


Hamizan pun tak ketinggalan..



anak² daraku....

Aper²pun, kesimpulan yang aku dapat rumuskan....pi lah mana² pun banyak kali....takkan bosan sekiranya kita sendiri yang mengenjoykan diri kita masing-masing dengan cara kita sendiri. Last not not least, aku pulun buat beach tote nih a week before pi......


daripada tuala mandi

Beg nih, kalis air sbb aku lapikkan sekali dengan kain PUL....senget?? owh..my trendmark..so, gasaklah (org kata) janji aku puas hati dapat gunakan beg nih........


  • Share:

You Might Also Like

0 comments