Demam World Cup 2010 dan cerita muffin

By kin - July 07, 2010

Demam World Cup 2010

Last Friday, during lunch hour....aku curik-curik masa atau senang cakapla....gunakan masa yang sepenuhnya menyopping ke Jln Tar. Kira dah lama jugalah aku tak ke sana. Memandangkan kerja di opisku kadang-kadang aku asyik tak menyempat-nyempat nak mencusi mata ke...nak ronggeng-ronggeng ker.....

So, i found this cute little jersi.......look how nice Hamizan wear it...and i never thought that, OMG, he's becomes big now...hahahahha...aku beli size  4..ingat saiz 6 too big for him..ehhmmmmm....

Aksi-aksi Hamizan. German rocks beb!

Teringat  masa aku dok pilih-pilih jersi nih. Kebetulan pulak, ramai orang lelaki nih baru sahaja abis solat Jumaat.Dan nak dijadikan cerita plak, malam tuh Brazil akan beraksi ngan Holland. So, kompem jersi Brazil dan Holland susah nak carik sbb berebut-rebut. Then, ade sorang pakcik nih menanya pada aku. Saiz budak setahun 7 bulan patut amik saiz 4 ke saiz 6? aku dengan konfiden kata 6. Tapi biler tengak Hamizan pakai jersi saiz 4 macam sen dot dat jer...ehhhmmmmmm....Harap pakcik tuh pilih saiz 6 lah.......Kebanyakan mamat-mamat (bujang aku rasa) kat situ, amik jersi budak-budak nih sampai sorang 4 - 5 helai.....Siap kabar kat kawan sebelah, nak beri pada anak buah....Nak bergelak lak aku..iisssskkkkkk (tak sedar lak tuh, hanya aku dan Aein je perempuan di situ). So, baik blah cepat-cepat. 

Cerita Muffin
 Macam biasa, adelah sorang mamat kat opis aku nih HANTU MUFFIN. So, aku dah janji kan...aku wat la kelmarin ( 5 July 2010). Kali nih, aku wat perisa coklat lak..ehmmmmmm...bolehla.....tapi aku rasa perisa vanilla most fav la...

Cup muffin nih corak bola.

Dan, aku dibantu oleh dayang-dayangku untuk memjayakan misi muffin untul pakcik Lincoln.( tapi bukan untuk dia sorang lah, utk semua budak-budak opis aku jua). Tapi Syasya tarik diri awal sebab mengantuk. Memula, aku cadang nak wat masa semua anak-anakku tido.Misi berjaya selepas Hamizan tidur. Lepak-lepak dulu tengak citer CSI NY then Sara datang.

Sara : "Biler mama nak wat kek (muffin)?"

Aku :" Sat lagi....."

Then, aku tengok si Sara ke hulu hilir...macam tak keruan. Akhirnya, aku wat keputusan untuk buat awal. Then Syasya plak muncul dari bilik tidur and nak tolong. Oklah kalo begitu.


Sara menanti untuk makan. Yummy!

Mula nak makan.


How happy she is!


Oklah, lain kali mama akan buat muffin more sedap utk Syasya dan Sara. Hamizan masih blom boleh makan. Gigi pun baru nak tumbuh. Itupun hanya sebatang gigi bawah!



  • Share:

You Might Also Like

0 comments